Powered By Blogger

dilluns, 22 d’agost del 2011

Condicions de bon funcionament empresarial. La ISO en els centres d'ensenyament

Exemple CIFO, curs de formador de formadors:

Implicació de la direcció del centre.

Els procediments han d'estar documentats

Gestió de recursos

Planificació de recursos, producció, mesurar producció, anàlisis i millora

Requisits de material i aules

Requisits del professor:

El professor ha de ser llicenciat en pedagogia o llicenciat superior amb el certificat de professionalitat de formador de formadors amb experiència docent.


El temari ha de ser sempre el mateix

Avaluació del professor

Avaluació de l'alumne

La qualitat no té res a veure amb el que és bo o amb el preu. És un concepte subjectiu que té diferents definicions.
Una cosa té qualitat quan:
  1. Si cumpleix els requisits.
  2. Quan és adequat a l'ús.
  3. Quan satisfà els requisits.

La qualitat implica que un producte o servei es fabriqui o es doni sempre en les mateixes condicions i cumplint  els requisits de fabricació.

Això s'aconsegueix amb una manera sistemàtica de treballar i de fer.

Cal mesurar la satisfacció del client

ISO:
La Organización Internacional de Normalización (ISO) es una organización no gubernamental, establecida el 23 de febrero de 1947, cuya misión es promover en el mundo el desarrollo de la normalización y actividades relacionadas, en la mayoría de los campos técnicos.

La ISO a la formació

La ISO sempre parla d'organitzacions: empreses industrials i de serveis.

  1. Enfocada al client de l'organització: l'alumne.
  2. Lideratge (facilita, donar suport): el professor ha de ser el líder del grup classe.
  3. Fer participar els alumnes (l'escola sense graus de J. Dewey. fàbula de Procusto).
  4. Enfocament basat en processos.
  5. Enfocament basat en el sistema de gestió: indicadors, mesures.
  6. Millora contínua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada