Powered By Blogger

dijous, 11 d’agost del 2011

Indicadors que pot mesurar el docent

Al començament només vaig pensar en indicadors per als alumnes, però també es poden fer indicadors per mesurar l'eficàcia de la pròpia tasca docent.
Així, es poden dissenyar indicadors per a mesurar si se segueix la programació, la temporalització, els contiguts, les activitats, puntualitat, etc.
Els indicadors dels alumnes estan molt relacionats també amb els del docent, tot i que poden ser també diferents. Pot succeir, per exemple, que no es donin tots els continguts, però que l'avaluació dels continguts exposats apresos sigui excel·lent. En aquest cas, els indicadors del docent no serien bons, però sí que ho podrien ser els que mesuren directament l'alumnat.
Potser caldria dissenyar tres tipus d'indicadors: 1) els del docent suposan que s'ha complert la programació, 2) els del docent suposant que no s'ha complit la programació, i 3) els dels alumnes.
De vegades l'ensenyant s'ha de replantejar la programació d'acord amb els nivells de l'alumnat, problemes aliens al docent i a l'alumnat, fets extraordinaris, etc.
  1. Assistència
  2. Resultats d'avaluació
  3. Participació alumnes
  4. Puntualitat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada