Powered By Blogger

dijous, 1 de setembre del 2011

Comentari sobre el lideratge situacional i la delegació

Totes les idees sobre el lideratge situacional i la delegació es poden aplicar a l'aula. S'ha d'analitzar i avaluar el grup i les individualitats els primers dies per a no cometre errors d'apreciació. S'ha de fer una avaluació inicial de coneixements i si es pot de personalitat i d'estil d'aprenentatge.
En els grups de formació ocupacional el més habitual és trobar-se una gran diversitat. Hi ha diversitat de coneixements, de nivells culturals, d'experiències, d'edats, de situacions socioeconòmiques i en molts de casos de cultures. Hi ha alumnes que demanen i necessiten ser guiats des d'un bon començament i altres que només necessiten petites orientacions.
Cal anar  molt en compte amb l'alumnat que és pràcticament autònom perquè alguns comentaris i explicacions poden considerar-los ofensius i sentir menyspreu. En la majoria de casos, però, l'alumnat  demanen ajuda docent i suport emocional. 
Així, el més probable és que ens trobem amb grups amb molta diversitat on serà difícil parlar d'equips consolidats , tot i que, en algun moment es poden fer treballs en grup i reunir pesones amb els mateixos nivells o barrejar-los expressament per a estimular l'alumnat amb nivells més baixos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada