Powered By Blogger

divendres, 2 de setembre del 2011

Comentari sobre no em molestis, mamà. Estic aprenent

El videojocs o jocs interactius tenen generalment el mateix enfocament que poden tenir els ordinadors, Wikipedia, el Power Point, o de qualsevol altra aparell o programa quan  es fa, de vegades, un ús abusiu o impropi.
No hi ha cap dubte que  l'interactivitat ha de provocar efectes sobre el nostre cervell. No és el mateix jugar en soledat, que jugar amb altres persones i no és el mateix llegir un llibre imprés que llegir el  mateix llibre a l'ordinador il·lustrat amb d'imatges.
En general, fins i tot el jocs bèlics, poden ser beneficiosos per al nostre desenvolupament i per al nostre aprenentatge, però el que desconeixem són quins efectes exactament produeixen en les diferents persones. Al soldats aquests jocs els poden resultar molt útils si són reals, però no sabem si aquesta utilitat pot ser la mateixa i resultar beneficiosa per una persona adulta o per a un adolescent que es dediqui a una activitat diferent. Si partim del fet evident que tots som més o menys diferents, arribarem a la conclusió que tots els efectes produïts en les diferents persones tindran un cert grau de diversitat.
No està gaire clar si el desenvolupament de la visió perifèrica és bo per a aprendre llengua o matemàtiques, potser sigui bo per a aprendre física. Segurament serà bo tenir aquesta visió perífèrica ampliada, però també és bo fer exercici físic, no beure, no fumar i menjar molta verdura.
Abans de pronunciar-se, s'han d'establir quins tipus de videojocs es creu que poden afavorir l'aprenentatge de certes matèries i provar-ho. Fins que no s'arribi a l'experimentació no és convenient parlar encara de beneficis de l'interactivitat i dels videojocs. De moment, i malauradament , sembla que els jocs que agraden als nostres adolescents i adults, tenen poc a veure amb l'aprenentatge de les matèries a les escoles. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada